sarahansson

Kategori: special occasions

Birthday weekend

I lördags fyllde Victor år så i fredags efter jobbet tog jag med honom till Corinthia Hotel i Attard här på Malta. Har varit en supermysig helg med sååå mycket mat som ni ser, haha. Allt var så gott och det känns som att jag aldrig kommer att bli hungrig igen. Eftersom det är  prime time med semesterfirare här var det tyvärr rättså fullt vid poolen, på lördagen lyckades vi snika åt oss de två sista platserna och igår hittade vi ingen plats alls. Varit så bra ändå och vi har njutit så mycket av att sova i en skön säng med ett riktigt täcke, och med perfekt AC som svalkar. LYX!

Nu är det tillbaka till verkligheten och jag har varit superstressad denna måndagsmorgon... Vår vattentank som vi fick bytt ut förra veckan läcker igen, så nu måste jag försöka få tag på killen som ska fixa det, vilket inte är det lättaste. Public holiday i morgon också, så då är allt nedstängt. Mycket att fixa nu, om två veckor flyttar vi! Taggad, pirrig och stressad! Det kommer bli bra.

Weekend på Gozo

I lördags tog vi lilla Merlin och åkte med färjan över till grannön Gozo. Vi kom dit och åt lunch på The Boat House i Xlendi (samma stad vi övernattade i), sedan chillade vi bara tills det var dags att göra sig iordning för kvällen Vi åt på en restaurang som heter Ta Frenc som var helt magisk. Ett gammalt farmhouse som de har gjort om till restaurang. Började med ett glas av deras egna champange (som var sååå gott) följt av fyrarätters middag och rött vin. Riktigt bra, framförallt själva lokalen och servicen var så bra. På söndagen åkte vi mest runt med Merlin och chillade, åt en massiv och smarrig lunch och sedan tog en sväng till Hondoq Beach innan vi tog färjan tillbaka till Malta. Så mysig, en liten minivacation. Vloggade på lördagen så den kommer upp i veckan på min Youtubekanal.

På färjan över. Haha standard när jag ska försöka ta en selfie, Victor får inte plats.

Lunch på The Boat House i Xlendi.

Haha så bra på att ta selfies.

Haha Victor jobbar hårt för Instagram-bilderna.

Salt!

Haha en del mat till lunch. Var SÅ gott. Oleander hette stället, tips om ni ska till Gozo, perfekt för lunch.

Pool event

Var riktigt mysigt på pooleventet igår. Var hemma i säng klockan 8 så det var skönt. Idag har det varit Public holiday = lediga. Gick upp tidigt imorse och lagade smoothie bowl, sen gick jag över till Becky och hängde lite hos henne, såg på film och chillade. Sen efter lunch åkte jag och Victor på lite äventyr med Merlin. Vi åkte till Gnejna Bay som vanligtvis brukar vara väldigt lugn, men det var heeeelt fullt eftersom alla är lediga idag, så vi flydde därifrån ganska snart. Ikväll har vi bara myst och kollat film, imorn är det fredag och vanlig dag, snart redo för ny helg!

Bästa helgen

Haft en så mysig helg med min fina Susanne! I fredags blev det middag och drinkar, tyvärr lite för mycket drinkar så på lördagen var vi inte så pigga, men blev en mysig dag ändå. Gick till stranden bara och chillade och på kvällen köpte vi hem maaaaaaassa sushi och kollade film. Igår var vi uppe tidigt och åkte iväg till en av poolställena här och bara hängde vid poolen. Blev sjukt mycket instagrammaterial haha, så nu är utkasten helt fullproppade med bilder så att det räcker hela sommaren.

Nu är jag tillbaka på jobbet, dock bara två dagar innan det blir SEMESTER! Så skönt ska det bli. Susanne åker imorn bitti så ikväll ska vi ha lite avskedsmiddag, ska bli mysigt. Så tråkigt att hon redan åker men ska ju hem en vecka och jobba hemifrån i juli, så vi ses snart igen i alla fall!

Hon är här!

Nu är hon äntligen här! Min fina lilla Susanne. Är som sagt public holiday idag så vi har varit lediga, perfekt tajming. Har bara myst på stranden och varit och ätit lunch. Imorn och fredag blir det jobb igen, sen blir det en riktig myshelg. Så himla härligt, har saknat henne!

En dag på båt, poolhäng och middagar

Hej på er hjärtan! I helgen har det varit tomt minsann, men nu är jag tillbaka. Inte bara det, just nu skriver jag på min nya rosa Macbook. Älskar den så mycket!!! Kameran hade tyvärr tagit slut innan de kom ner, så ska köpa en annan och så ska Emil skicka ner den med posten istället så att jag har den innan vi åker till Egypten.

Vi har haft en så mysig helg. Victors pappa fyllde ju 50 och vi har bott på hotell hela gänget, varit ute och ätit middag på kvällarna, hängt vid poolen, i fredags var vi ute och åkte båt hela dagen. Varit så himla mysigt. Se bildbomb nedanför!

Nu är det bara en vecka och en dag tills min älskade Susanne kommer hit på besök en vecka, längtar! Efter en mysvecka med henne är det dags. Dagen efter hon åker blir det Egypten i 10 dagar. Mycket bra som händer nu, taggad!

Utsikten från hotellet.

Från båtdagen i fredags.

Middag, muuuums

Haha standard när vi ska ta selfies, Victor brukar inte få plats riktigt...

Mycket fusk från veganlivet i helgen..

Hotellfrukost <3

Middag sista kvällen!

Shoppingweekend inplanerad!

Jag och mamma har bokat en hotellnatt i Göteborg i slutet på sommaren och ska dit och shoppa, äta massa god mat och ha det allmänt gött, så kul! Massa roliga saker som händer i augusti, underbart. Älskar att ha saker inplanerade i slutet av sommaren, så blir det inte lika jobbigt att den snart är över haha!!

Mys

Igår kom mamma och Sigge på besök, supertrevligt! Vi åt supergod middag och drack rosé. De hade även med sig lite presenter så nu kan jag äntligen göra kaffe här hemma!! Underbart! Vi gick även till Kullgrens lite senare och drack drinkar, så mysigt. Då kom Daniel också och gjorde oss sällskap. Trevligt trevligt!

Nu när jag är ledig efter några jobbdagar hade jag hoppats på att vädret skulle hålla i sig så jag hade kunnat sola men verkar inte som att det kommer hända så får se vad jag hittar på!

Lördag

Bild från igår, var och solade en stund på skeppsviken igår med, så skönt!

Nu sitter jag och chillar i soffan, kollar lite oc och inväntar kvällens sällskap! Får väl ta en promenad eller något innan dess kanske hehe.. Ska plocka undan lite grejer här inne med så det ser acceptabelt ut sen.. Puss och kram!

60-årskalas!

I helgen var det 60-årskalas för min lillla pappa! På fredagen hade han öppet hus på jobbet där det kom storkunder och leverantörer och jag var där och hjälpte Ingela med alla förberedelser och servera mat och så. På lördagen hade vi kalas hemma för familj och släkt, och nästa lördag blir det för grannarna, vet dock inte om jag ska dit då. Jag åkte med hem till Pappa och Ingela efter jobb-kalaset på fredagen och stannade ända tills på söndag kväll. Haft en supertrevlig helg och vädret har ju dessutom vart helt underbart! Tog tyvärr inte så mycket kort (läs: inga alls) på själva kalasen, då jag själv inte känner i princip någon av de som var med så blev det inte så passande att ta massa kort haha.. Men tagit lite allmänt från helgen iallafall så slänger in lite bilder!

Jag och pappa tog en sväng med fyrhjulingen för att kolla in skylten som några av grannarna satt upp, kuuuligt!

Mys med Solo-pojken!

Lilla Solo fick sig en liten dusch med, han var smutsig som få men guuud så fin han blev! Haha ursäktar för sjuuukt dåliga bilder...!

Solo nyduschad och glad, och Ingela som står redo att spraya ner oss ännu mer med vattenslangen haha!

Jaaa det var inte så mycket mer bilder jag hade från helgen tyvärr, men haft det sjukt bra som sagt! Imorgon är det 1 maj och dags för FLYTT! Känns helt sjukt! Har fixat med lite adressändringar och andra roligheter idag och ska även packa ihop allt, det mesta har jag ju redan i lådor, mest kläder som jag ska samla ihop. Har även planerat lite inför sånt jag ska fixa i lägenheten sen, skrivit inköpslista på allt som behövs och kollat lite på inredning. Spännande spännande!