sarahansson

Kategori: resor

Weekend på Gozo

I lördags tog vi lilla Merlin och åkte med färjan över till grannön Gozo. Vi kom dit och åt lunch på The Boat House i Xlendi (samma stad vi övernattade i), sedan chillade vi bara tills det var dags att göra sig iordning för kvällen Vi åt på en restaurang som heter Ta Frenc som var helt magisk. Ett gammalt farmhouse som de har gjort om till restaurang. Började med ett glas av deras egna champange (som var sååå gott) följt av fyrarätters middag och rött vin. Riktigt bra, framförallt själva lokalen och servicen var så bra. På söndagen åkte vi mest runt med Merlin och chillade, åt en massiv och smarrig lunch och sedan tog en sväng till Hondoq Beach innan vi tog färjan tillbaka till Malta. Så mysig, en liten minivacation. Vloggade på lördagen så den kommer upp i veckan på min Youtubekanal.

På färjan över. Haha standard när jag ska försöka ta en selfie, Victor får inte plats.

Lunch på The Boat House i Xlendi.

Haha så bra på att ta selfies.

Haha Victor jobbar hårt för Instagram-bilderna.

Salt!

Haha en del mat till lunch. Var SÅ gott. Oleander hette stället, tips om ni ska till Gozo, perfekt för lunch.

Bilder från Egypten

Lite bilder från Egypten. Som ni ser gjorde vi typ ingenting, haha. Verkligen bara tog det lugnt, solade, badade, spelade gameboy, läste, lyssnade på poddar och myste. Gick och la oss typ 10 varje dag och vaknade vid 6-7. Så himla härligt.

Tillbaka på Malta känns det ännu varmare än Egypten, trots att temperaturen är svalare här. Det är sååå himla fuktigt och speciellt vår lägenhet är kokhet. Vi kan inte sova på nätterna, är helt galet. Men men, dumt att klaga, ni går väl där hemma i Sverige och fryser kan jag tro. Idag jobbar vi i alla fall bara till 2-tiden, sen åker vi iväg till nyöppnade Hugos Infinity Pool för lite event med teamet och några kunder. Ska bli mysigt!

I'm back!

Hej på er! Nu är jag hemma igen. En jobbdag har gått, och känner mig inte jättepepp får jag ju erkänna, haha. Är i alla fall en lugn vecka då vi har team event halva dagen imorn och är lediga på torsdag, skönt det! Om två veckor får jag ju en liten break då jag ska åka till Sverige och jobba därifrån en vecka också, alltid skönt. Ska försöka få in och redigera massa bilder från datorn och lägga upp här, så länge kan ni kika på första vloggen från resan, när vi åkte dit! Puss på er!

Update

Hej på er! Hoppas ni mår bra! En liten uppdatering här från Egypten! Vi har det så bra, bara solar, badar, snorklar och tar det lugnt. Tyvärr superdåligt internet så blir nog ingen mer uppdatering här, och youtube kan jag inte ens komma in på haha. Blir en riktig semester med andra ord :) Hoppas ni har det bra där hemma! <3

Mot Egypten!

Bilder från gårdagens resa och kvällens middag nära hotellet.

God morgon hjärtan, Hoppas ni har sovit gott! Blev ett riktigt äventyr för att hitta till hotellet igår haha, ni får se vad som hände på vloggen när den kommer ut!

Nu är vi på flygplatsen i Zurich och väntar på att gå ombord planet till Egypten. Var uppe redan vid 4.30 så blev en riktigt tidig morgon, men det är skönt för då kommer vi fram redan vid 11-tiden. Perfekt då man hinner sola och bada en hel dag. Är riktigt taggad på att se hur hotellet ser ut, hoppas det är lika fint som det ser ut på bilderna!

Bilder från Italien

En av de bra sakerna med att bo på Malta är att det finns många billiga och snabba flyg till andra ställen i södra Europa, framförallt Italien. Ett ställe jag inte hört talas om innan förra våren är Bari, en stad i södra Italien vid Adriatiska havet, mittemot Kroatien. Jag och Victor åkte dit i Mars förra året och älskade det! Det är en lugn stad med väldigt lite turism. Det verkar vara mest italienarna själva som kommer dit på semester från andra delar i landet. De har fantastisk mat (klarade mig inte riktigt att vara vegan i helgen; mozzarella, burrata och stracciatella överallt - helt sagolik, dessutom) och magiskt vin. Bari är huvudstaden i området Puglia, som också är ett vindistrikt. På riktigt, alla viner från Puglia är godare än alla andra goda viner tillsammans. Att du dessutom får dem för omkring 25 euro på restaurangerna gör inte saken sämre.

I år bestämde vi oss för att åka igen, och hittade flyg från torsdag till söndag för 50 euro för två personer. Helt okej. Med oss åkte också vår finska kollega Mika och hans colombianska fru Maria. Blev en riktigt bra helg, inte superväder då det var grått och regn en dag, men alltid skönt med en ursäkt för en dag i sängen!

En av alla fina gränder

Första kvällen åt vi middag tillsammans - pasta och pizza, såklart!

Magisk middag på en restaurang som hette Cortigiano. Vi hoppade in i en taxi på hotellet och bad chauffören att köra oss till en bra restaurang - och det var minst sagt ett bra val. Vi fick in massor med antipasti som var helt galen, följt av en god pasta och till dessert en seven layer chocolate cake... Och kolla de fina vinboxarna i bakgrunden!

Här satt jag och Victor och diskuterade framtiden för vår veganska vingård! Tydligen är det inte alls speciellt dyrt att köpa in sig i en del av en vingård där man själv får producera sitt eget vin. Stay tuned!

Försökte ta selfies en stund men gick sådär